בן גביר נגד ההפגנה בב"ב: "אג'נדה נגד חרדים"

    בנצי לייזרוביץ No Comments on בן גביר נגד ההפגנה בב"ב: "אג'נדה נגד חרדים"

    השר לביטחון לאומי התייחס בטקס גיבוש כתבי המשטרה להפגנה המתוכננת להתקיים בבני ברק: "זה לא הפגנה על מהפכה משפטית הם באים באג'נדה שלהם נגד הציבור הדתי, הציבור החרדי והציבור הימני"

    צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
    22:49
    12.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on יענק'לה במונולוג מצמרר: "הפעם האחרונה שראיתי את אחותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    לקראת חג הפסח קיים השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מפגש עם כתבי המשטרה. השר בן גביר דיבר והתייחס למספר נושאים בתחום משרדו ובכלל.

    "אני מרגיש שליחות בתקופה זו שהיא כ"כ מאתגרת. מאז שנכנסתי לתפקידי יש הישגים ותהליכים חשובים שהתחלתי"

    בן גביר: "הגעתי כדי להחזיר משילות. הגעתי להבנות על תקציב של 9 מליארד ש"ח שעם זה נוכל להשתפר בכל הדרוש למשטרה, שכר השוטרים ודברים נוספים שהם הבסיס המשטרתי. לצערי האוצר מנסה לחזור בו קצת מההסכמות. בניגוד למה שפורסם השבוע שכביכול רק 1 מליארד שח מאושר, האוצר מדבר על 6 מליארד ש"ח. אני מתעקש על 9 מליארד שח, ראה"מ מעורב במחלוקת הזו והוא מינה מגשר בין המשרד לבטחון לאומי לבין האוצר  את מזכיר הממשלה. אני מאמין שבסופו של דבר יבינו כולם את הצורך בסכום שסוכם בתחילה. זה שכר השוטרים, תוספת כוח אדם למשטרה שנמצא בגרעון גדול ועוד".

    האתגר הגדול שלי הוא :"להחזיר את הבטחון האישי של אזרחי ישראל, לא אתן לרעשי רקע לבלבל אותי מבית ומחוץ. צריך לעשות שינוי במשטרה ובמשרד שעליו אני מופקד. זו הזדמנות שלא היתה כזו בהיסטוריה ובשנים האחרונות ולכן להרבה אנשים קשה לקבל את זה.

    video
    play-sharp-fill

    לגבי המחאה בב"ב הערב:

    היתה לי הבוקר הערכת מצב עם המשטרה ."לא נכון לתת לאנשים להפגין בב"ב. כשאני רציתי להיכנס לאום אל פאחם , לא אישרו לי והייתי צריך לבחור מסלול אחר ,גם כאן אותו דבר. לאחר מכן נאמר לי שהמסלול לא יהיה בתוך ב"ב. ההפגנה שלהם זה לא מהפכה משפטית, הם באים נגד הציבור החרדי, נגד הציבור הדתי ונגד הציבור הימני."

    חודש הרמדאן:

    אני שותף לרצון שיגיעו כמה שיותר ויחגגו את החודש הזה בצורה הכי טובה ואני גם דוגל ליצור שיח עם אותם אנשי הדתות להגיע להבנות במספר נושאים. לא מקובל עלי שברמדאן לא אוכפים את החוק ,אין מציאות כזו וזו טעות. אמרתי את זה בישיבות עם המשטרה וכלל הגורמים. בשער שכם מתקיימות פעילויות של העיריה בשת"פ המשטרה והסוחרים המקומיים להרגיע את הרוחות בחודש זה.

    על המחאות ברחבי הארץ:

    לחסום עורקי תנועה ראשיים, נתב"ג איילון ועוד ,לא מקובל עלי ,זו המדיניות שלי. היום ראינו יותר מעצרים מהפעמים הקודמות. אני מברך את המשטרה שעצרה את מי שתקפה את דיכטר. הפער הוא כזה שאתה עומד מול ארגון משטרה שצריך ועובר שינוי אולם זה לא נעשה ביום אחד . שינוי והטמעה לוקח זמן אבל בהחלט אנחנו בעיצומם של שינוי ממה שהיו רגילים עד עתה.

    בהקשר להסתה לטרור:

    יש צוות למניעת הסתה שהוקם לפני 3 שבועות. בצוות ישנם ,משטרה, שב"כ, צה"ל, אגף חקירות של המשטרה, ונציגי משרד המשפטים. מאז ועד היום נעצרו הרבה מאד מסיתים נגד מדינת ישראל, ונוטרו מאות פוסטים לטרור. נגבש ונגיש נגדם כתבי אישום.

    שב"ס:

    החגיגות בבתי הכלא שהיו עד היום צריכות להסתיים. נציבת שב"ס אמרה לי הבוקר שלא היה שום מו"מ ולא שום הסכם עם החמאס בעניני אסירים בטחוניים ,כמו שהיו כאלו שאמרו. אני מאמין שחודש הרמדאן  יהיה שקט על אף ההתרעות הרבות הקיימות.

    המשטרה היום יותר מוכנה מאי פעם כאשר היה שומר חומות. אם חלילה יתפתח שוב שומר חומות 2 , אנחנו במקום אחר לגמרי מבחינת מוכנות להגיב ולהיות איפה שצריך.

    החזון ומטרת העל של השר בן גביר: "הבטחון האישי של תושבי מדינת ישראל אין 100% אבל צריך להתקדם מה שאפשר.

    לגבי הממשלה

    ברור שאני רוצה שתהיה ממשלת ימין ושאנחנו נוביל את המדיניות של הבוחרים שלנו. אם נראה שבאיזהו שלב אין התקדמות, פינוי הכסא בממשלה ,הוא אפשרות. זה לא איום.

    נשיאת נשק:

    הובלתי מדיניות לאשר יותר נשיאת נשק .17,000 בקשות תקועות שנים. אנחנו אוחזים היום באישור ה 13,000 . זה מתקדם מהר כפי שרציתי.

    היחסים עם המפכ"ל:

    אנחנו יושבים יחד הרבה מאד שעות בסוגיות שונות. יש מחלוקות בדברים מסוימים ביני לבין המפכ"ל ואני מקווה שנפתור אותם יחד.

    האמירה של המפכ"ל כי המשטרה היא אפוליטית ולא צריכה להיות פוליטית , אני מסכים עם האמירה הזו . אבל אותה משטרה גם לא צריכה להבדיל בין מגזר אחד לשני שלצערי זה כן קורה.

    השר בן גביר הרים כוסית עם כתבי המשטרה ואיחל לעם ישראל חג פסח כשר ושמח ובשורות טובות.

     



    0 תגובות